6
مه

Microsoft DirectStorage چیست؟ چگونه بازی را سریعتر می کند؟

در گذشته ، بازی ها خیلی پیچیده نبودند. سطح پخش کاملاً کم ، شخصیت ها کم و بافت ها ساده بودند. با گذشت سال ها ، بازی ها به طور چشمگیری بهبود یافته اند. از دنیای باز عظیم تا شخصیت های بسیار دقیق ، بازی ها اغلب می توانند واقع بینانه به نظر برسند.

اما همه این نوآوری ها ارزش آن را دارند.

بازی های مدرن برای به تصویر کشیدن این شخصیت ها و محیط های زیبا به ده ها گیگابایت داده نیاز دارند. اما برخی از ابزارهای مورد استفاده سازندگان بازی برای کنترل چنین حجم عظیمی از داده ها و ایجاد مانعی در عملکرد طراحی نشده اند.

در اینجا Microsoft DirectStorage آمده است.

چرا ما به Microsoft DirectStorage نیاز داریم؟

قبل از اینکه درمورد DirectStorage بحث کنیم ، بیایید ببینیم که روش های جاری جریان چگونه کار می کنند.

وقتی بازی را شروع می کنید ، به داده هایی مانند بافت ، الگوهای شخصیت و صدا نیاز دارد تا آنها را بر روی صفحه نمایش به شما ارائه دهد. این داده ها به عنوان دیسک سخت روی دستگاه ذخیره سازی ذخیره می شوند. این بازی از طریق ابزارهای نرم افزاری معروف به API به این داده ها نیاز دارد.

بعد از اینکه بازی داده ها را از طریق API درخواست کرد ، داده ها را از دستگاه ذخیره سازی بازیابی می کند و آنها را قبل از انتقال به پردازنده گرافیکی برای رندر ، در رم سیستم قرار می دهد.

هنگام بارگیری یک بازی ، تمام داده ها فشرده می شوند تا فضای ذخیره سازی هرچه بیشتر ذخیره شود. اما GPU ها نمی توانند از داده های فشرده استفاده کنند. بنابراین باید از فشار خارج شود.

بنابراین وقتی داده ها در حافظه رم قرار گرفتند ، به پردازنده رفع فشار می روند.

پس از رفع فشار ، داده هایی که بازی می خواهد در VRAM GPU کپی می شوند.

سرانجام ، GPU این داده ها را به صورت گرافیکی زیبا درآورده است که در صفحه نمایش مشاهده می کنیم.

جریان داده ها برای بازی های ویدیویی

اکنون این روش جریان دو ضرر اصلی دارد.

اولاً ، فشرده سازی داده ها زمان بر است. این امر علاوه بر افزایش زمان بارگذاری بازی ، پردازنده را برای سایر کارها غیرقابل دسترسی می کند. و از آنجا که پردازنده بیشتر اوقات تحت فشار کم است ، نمی تواند از پس GPU برآید و منجر به کاهش نرخ فریم می شود.

دوم اینکه ، API های ذخیره سازی موجود از سخت افزار ذخیره سازی مدرن کاملاً استفاده نمی کنند. به عنوان مثال ، دستگاه های ذخیره سازی روز ، هارد دیسک های مکانیکی کندی بودند که سرعت و پهنای باند ارسال گیگابایت داده در ثانیه را نداشتند. بنابراین ، API ها برای انتقال فقط مقدار محدودی از داده ها نوشته می شوند.

توسعه دهندگانی که امروز از این API های قدیمی استفاده می کنند باید این بودجه محدود را برای پخش جریانی دور بزنند و از روش هایی مانند کاهش پیچیدگی صحنه برای به حداقل رساندن نیاز به بسیاری از دارایی ها ، فقط ارسال پیام کوتاه و محیطی که پخش کننده می تواند ببیند و افزایش زمان بارگیری به اطمینان حاصل کنید که آنها قبل از شروع بازی زمان کافی برای بارگذاری همه دارایی ها را دارند.

این روش ها از نظر تئوری بهتر از عمل هستند. زیرا ، حتی با سریعترین دستگاه های ذخیره سازی موجود در بازار ، بازی ها هنوز زمان بارگیری طولانی ، بافت پاپ آپ و مسافت کم بارگیری را دارند.

DirectStorage با هدف کمک به توسعه دهندگان برای حل این مشکلات از طریق یک روند پخش بهتر است.

مرتبط: بهترین ابزارهای اورکلاک GPU برای بهبود عملکرد بازی

Microsoft DirectStorage چگونه کار می کند؟

Microsoft DirectStorage مجموعه ای از API های ذخیره سازی است که هدف آن رفع اشکال در API های فعلی است.

هنگامی که یک توسعه دهنده برای درخواست داده از یک دستگاه ذخیره سازی با DirectStorage API تماس می گیرد ، روند کار با دو تفاوت اصلی تقریباً یکسان است.

نمودار جریان داده DirectStorafe

اول ، پس از کپی کردن داده ها در RAM ، دیگر از حالت فشرده سازی CPU استفاده نمی شود. داده ها در پردازنده کپی نمی شوند و از حالت فشرده خارج می شوند. برخلاف API های قدیمی ، داده های فشرده مستقیماً به GPU ارسال می شوند.

دوم ، API ها از سخت افزار فوق العاده سریع NVMe SSD کاملاً استفاده می کنند. DirectStorage برای کار به SSD NVMe نیاز دارد زیرا SSD های NVMe پهنای باند بیشتری نسبت به هارد دیسک های مکانیکی دارند. DirectStorage از پهنای باند کامل این SSD ها که به ترتیب GB / s هستند برای خواندن بسیاری از داده ها به صورت هم زمان استفاده می کند. این برخلاف API های قدیمی نیست که داده ها را به آرامی و به ترتیب MB / s می خوانند.

بنابراین ، GPU داده های فشرده شده زیادی را به یک باره دریافت می کند و لازم نیست تا زمان نمایش داده های بیشتری منتظر بمانید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که داده هایی را که GPU می تواند نمایش دهد از حالت فشرده خارج کنید.

بسته های DirectStorage در پیشرفته ترین تکنیک های رفع فشار GPU. پردازنده های گرافیکی با سرعت بسیار بالاتری نسبت به پردازنده ها از حالت فشرده خارج می شوند. آنها همچنین می توانند این فشار فشرده سازی سریع را برای مدت طولانی حفظ کنند ، که CPU نمی تواند. این همان چیزی است که GPU را به عنوان کاندیدای اصلی در آینده کاهش فشار داده ها معرفی می کند.

تخلیه فشار فشرده در پردازنده گرافیکی همچنین پردازنده را آزاد می کند تا از عهده انجام سایر کارها مانند پردازش صدا و آماده سازی فریم برای نمایش نیز برآید.

DirectStorage چگونه بازی ها را بهبود می بخشد؟

کنترل کننده بازی

از آنجا که DirectStorage داده های زیادی را فوق العاده سریع به پردازنده گرافیکی شما ارائه می دهد ، می تواند تجربه بازی شما را متحول کند.

اول ، اگر توسعه دهندگان بازی های خود را با DirectStorage ایجاد کنند ، زمان بارگذاری بازی ها تقریباً بلافاصله خواهد بود. بنابراین ، لازم نیست منتظر بمانید تا یک صفحه بوت طولانی را صرف کنید تا وارد بازی مورد علاقه خود شوید.

دوم ، از آنجا که DirectStorage پردازنده را برای انجام سایر وظایف آزاد می کند ، عملکرد را افزایش می دهد. به عبارت دیگر ، حتی اگر سخت افزار خود را به روز نکرده باشید ، نرخ فریم بهتری خواهید داشت.

سرانجام ، با DirectStorage ، بازی ها دنیای بزرگتر و پیچیده تری با ظاهر کم بافت خواهند داشت. این به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به دلیل نگرانی در مورد پخش جریانی ، نسل بعدی بازی ها را ایجاد کنند بدون اینکه دید خلاقانه خود را حفظ کنند.

اگر توسعه دهندگان اجازه دهند ، DirectStorage می تواند بازی ها را به سمت بهتر تغییر دهد

مایکروسافت سخت به DirectStorage فشار می آورد. و به حق روش های قدیمی جریان داده ها مشکلی است که بازی ها را عقب می اندازد.

اگر DirectStorage موفق شود به یک استاندارد صنعتی تبدیل شود ، بازی ها وارد دوره جدیدی از غوطه وری می شوند.

اگر مایکروسافت بتواند DirectStorage را بهبود بخشد و توسعه دهندگان را متقاعد کند که ارزش دارد وقت خود را در آن سرمایه گذاری کنند ، سرانجام گیمرها می توانند از شر مزاحمت هایی مانند زمان بوت و پاپ آپ بافت خلاص شوند.

بنابراین بیایید امیدوار باشیم که روزی را ببینیم که هیچ سوارکاری جعلی ، پله های بی پایان و یک سفر سریع میلیون ساله وجود نداشته باشد.


بازی رایانه ای
نرخ فریم بالا در مقابل وضوح بهتر: چه چیزی برای بازی ها مهمتر است؟

اگر توانایی راه اندازی بازی های سطح بالا را ندارید ، باید معاملات بین نرخ فریم بالا و وضوح تصویر بالا را درک کنید.

بعدی را بخوانید


درباره نویسنده

.