15
آوریل

5 راه برای عیب یابی و از بین بردن کابل های تلفن برای اینترنت و ..

اگر خط تلفن شما کار نمی کند و زنگ نمی خورد ، باید علت را پیدا کنید و در اسرع وقت مشکل را برطرف کنید. قطع شدن تلفن بعضی اوقات می تواند باعث قطع شدن اینترنت ADSL شود و بسیاری از کارهای شما را کند کند. در این مقاله از Anzel Web 5 روش برای عیب یابی و حل مشکل سیم کشی تلفن برای اینترنت را به شما آموزش می دهیم.

با سیم کشی داخلی تلفن برای اینترنت مشکل را برطرف کنید

؟ چگونه می توان مشکلات تلفن ثابت را تشخیص داد

بیرون رفتن می تواند بسیاری از کارهای ما را در دنیای ارتباطات کند کند. تلفن ممکن است به دلایل مختلف خاموش باشد ، در بعضی موارد به دلیل مشکل سیم کشی داخلی. این باعث خراب شدن اینترنت ADSL می شود و دیگر نمی توانید به اینترنت متصل شوید. در این مقاله به تأثیر سیم های تلفن در سرعت اینترنت ADSL خواهیم پرداخت و نحوه حل این مشکل را به شما آموزش می دهیم.

خرابی کابل تلفن بدون بوق (وقتی فقط یک تلفن فاقد بوق است)

برای عیب یابی سیم کشی تلفن ، تلفن را بدون صدای بوق خاموش کنید. تمام کابلها را از تلفن جدا کنید. تلفن کار دیگری را بردارید و روشن کنید. بوق بزنید. اگر هر دو تلفن بوق ندارند ، مراحل زیر را دنبال کنید.

مشکل سیم کشی تلفن

تلفن محکم را خاموش کنید. سیم برق را نیز از تلفن جدا کنید. سپس کابل تماس یک تلفن سالم را به تلفنی که بوق ندارد ، وصل کنید. سیم تلفن را تعویض نکنید. تلفن معیوب را به سوکت وصل کنید که تلفن سالم به آن متصل شده است. بوق را چک کنید. در صورت شنیدن صدای بوق ، سوکت قبلی با مشکل روبرو شده است. اگر هنوز صدا را نمی شنوید ، مشکل از تلفن یا کابل ها و پریزهای آن است.

مشکل سیم کشی تلفن

سیم تلفن را عوض کنید.

مشکل سیم کشی تلفن

قبل از تماس با کابل ، آن را از طریق تلفن صوتی بررسی کنید تا مطمئن شوید آسیب ندیده است.

مشکل سیم کشی تلفن

اگر هنگام تعویض کابل صدای بوق می شنوید ، مشکل از کابل قبلی است. اگر این روش جواب نداد ، مشکل از تلفن است.

مشکل سیم کشی تلفن

همچنین ممکن است مشکلی در ارتباط تلفنی وجود داشته باشد. اگر تلفن را به پریز دیگری وصل کنید و صدای بوق بشنوید ، ممکن است مشکلی در پریز وجود داشته باشد.

مشکل سیم کشی تلفن

اگر مشکلی در پریز وجود دارد ، باید آن را برطرف کنید. برای تعویض کابلهای تلفن با یک شرکت مخابرات یا مرکز خدمات که در این منطقه کار می کند تماس بگیرید. اصولاً شرکت ارتباطات از راه دور و بدون هیچ گونه هزینه ای این موارد را تعمیر می کند.

کابلهای ثابت را بررسی کنید (وقتی همه تلفنها بوق ندارند)

مشکل سر و صدای مخابراتی در هنگام باد و طوفان طبیعی است و باید منتظر از بین رفتن صدای خط تلفن باشید. گاهی طوفان می تواند به سیم کشی آسیب برساند.

مشکل سیم کشی تلفن

در نتیجه حتی ممکن است تلفن برای مدتی قطع شود و دسترسی به اینترنت نداشته باشید. در این مرحله ، شرکت مخابرات در حال انجام تعمیرات لازم است. بنابراین ، به تنهایی کاری انجام ندهید ، زیرا لمس سیم در این زمان می تواند خطرناک باشد.

مشکل سیم کشی تلفن

همه تلفن های خانگی را بررسی کنید. اگر هیچ یک از آنها صدا ندارد ، تعمیر باید توسط شرکت مخابرات انجام شود. اگر بعضی از تلفن ها بوق می زنند و برخی دیگر نیستند ، احتمالاً مشکلی در سیم کشی داخلی وجود دارد. البته به خاطر داشته باشید که همه گوشی ها در جای مناسب قرار دارند. زیرا اگر مدت طولانی تلفن را در جای مورد نظر نگذارید ، بوق تلفن قطع می شود. گاهی ممکن است به دلیل سرعت ، تلفن را در جای مناسب قرار ندهیم. در این حالت ، تلفن را در جای خود قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا صدای بوق برگردد و تلفن متصل شود.

مشکل سیم کشی تلفن

در صورت عدم وجود بوق ، تمام تلفن ها را خاموش کنید. برای هر تلفنی که خاموش می کنید حدود 30 ثانیه صبر کنید تا بوق دیگر تلفن ها را بشنوید. اگر بعد از خاموش شدن تلفن سایر تلفن ها به برق وصل شوند ، احتمالاً مشکل از همان تلفن است. اگر تلفن دیگری تغییر نکرده است ، به همین ترتیب سایر تلفن های خود را خاموش کنید.

مشکل سیم کشی تلفن

تعمیر سیم کشی تلفن دیواری

در این حالت اینترنت نیز قطع است. برای حل مشکل اتصال تلفن به اینترنت و از بین بردن مشکل کمبود سیگنال صدا ، سوکت تلفن داخلی را پیدا کنید. این دستگاه توسط شرکت مخابرات متصل شده و اساساً نزدیک درب خانه است تا شما و شرکت ارتباطات از راه دور بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. این دستگاه اغلب خاکستری است.

مشکل سیم کشی تلفن

مشکل سیم کشی تلفن

یک انتهای سیم تلفن پریز را نشان دهید. اگر سیم چهار هسته ای است فقط از دو سیم میانی که معمولاً صورتی و سبز هستند استفاده کنید. سر این سیم های داخلی نیز باید خالی باشد. اکنون باید تلفن را به پریز داخلی تلفن متصل کنید. خط تلفن را روی خط تلفن خود پیدا کنید. به طور کلی ، چهار رقم آخر شماره تلفن بالای آن نوشته شده است.

حالا این سیم ها را جدا کرده و به سیم های کابل سوکت وصل کنید. سپس پریز را به تلفن سالم متصل کنید. تلفن را بلند کرده و بوق را چک کنید.

اگر صدای بوق می شنوید ، مشکلی در سیم کشی تلفن منزل شما وجود دارد که باید خودتان تعمیر کنید.

اگر صدا نمی شنوید ، مشکلی در ارتباطات راه دور وجود دارد و وقتی کابل تلفن خراب است ، یک متخصص برای تعمیر خط ارسال می شود. حتماً بعد از تست کابل را به همان مکان وصل کنید.

برای تعمیر سیم کشی داخلی ، باید اتصال سوکت موجود در شبکه به پریزها را بررسی کنید. همچنین باید خود سوکت ها را چک کنید. یک تماس معیوب می تواند باعث نقص عملکرد مخاطبین دیگر شود. در نتیجه ، بهتر است از متخصصان برق و متخصصان سیم کشی کمک بگیرید.

عیب یابی کابل های تلفن با استفاده از روش عیب یابی ثابت

برای تعمیر ایستایی سیم و اینترنت و تلفن ، باید تمام دستگاه های متصل به خط تلفن را بارگیری کنید. اینها شامل مودم ، دستگاه نمابر ، دستگاه پاسخگویی ، رایانه متصل به تلفن و غیره است. تلفن را بلند کرده و دستگاه ها را یکی یکی خاموش کنید. هنگام خاموش کردن دستگاه ها به صدای استاتیک تلفن توجه کنید.

مشکل سیم کشی تلفن

اگر صدا قطع شود ، به این معنی است که آخرین دستگاهی که خاموش کرده اید مشکلی ایجاد کرده است. دستگاه را خاموش کرده و به پریز دیگری متصل کنید. تلفن را به سوکت اتصال دستگاه متصل کنید. ممکن است مشکلی در تماس وجود داشته باشد. اگر پس از اتصال دستگاه دیگری صدای زنگ تلفن را شنیدید ، احتمالاً جک آسیب دیده و باید تعویض شود. برای این کار از متخصصان سیم کشی و برق کمک بگیرید.

مشکل سیم کشی تلفن

اگر تلفن بی سیم دارید ، سعی کنید کانال ها را تغییر دهید. اگر متوجه تداخل در تلفن بی سیم شوید ، ممکن است تعداد سیگنال های اطراف آن افزایش یافته باشد. دکمه کانال تلفن را پیدا کنید. کانالها را جایگزین کنید تا بتوانید کانالهای غیر مخلوط را پیدا کنید. از وسایلی مانند مایکروویو ، بلوتوث و دستگاه های بی سیم که ممکن است در تلفن شما تداخل ایجاد کنند ، خودداری کنید. تلفن را در آشپزخانه نگه ندارید.

تست اینترنت پس از حل مشکل سیم کشی تلفن برای ADSL

پس از عیب یابی سیم کشی تلفن خود ، باید اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. قبل از هر چیز مطمئن شوید که برق خاموش نیست ، زیرا قطع شدن برق باعث توقف اینترنت می شود. چراغ های مودم نیز باید روشن و به رنگ مناسب باشند. نحوه پلک زدن آنها نیز مهم است. چراغ های مودم باید سبز باشند و اگر قرمز باشند مشکلی وجود دارد.

چراغ اینترنت مانند کره زمین باید چشمک بزند تا نشان دهد که مودم به درستی کار می کند. بعضی اوقات چراغ های WiFi نیز با سرعت کمتری چشمک می زنند. اتصال مودم به منبع تغذیه را بررسی کنید. همچنین ، از اتصال صحیح کابل ها اطمینان حاصل کنید. اگر چراغ ها قرمز یا نارنجی است ، مودم را خاموش و خاموش کنید. اگر روتر دارید روتر را نیز خاموش کنید. کمی صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. حالا آن را روشن کنید.

مشکل سیم کشی تلفن

بعضی اوقات مشکل از کامپیوتر یا تلفن است و … آنها را نیز راه اندازی مجدد کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت ، با شرکت اینترنتی خود تماس بگیرید. آنها شما را راهنمایی می کنند. نام شرکت اینترنتی خود را در گوگل جستجو کنید.

برای یادگیری نحوه عیب یابی مودم خود ، به نحوه عیب یابی کابل ها و سیم ها برای عیب یابی مودم اینترنتی خود مراجعه کنید.

با تماس و ثبت درخواست با سیستم 195 مشکل کابل کشی تلفنی ADSL را حل کنید

در صورت عدم حل مشكل شركت هاي مخابراتي و اينترنتي ، سامانه ثبت و پاسخ 195 به شما كمك مي كند تا برنامه خود را راحت تر پيگيري كنيد. اگر مشکل همچنان ادامه داشت و برای رفع آن اقدامی صورت نگرفت ، از این سیستم استفاده کنید. به سایت 195 بروید سپس گزینه شکایت را انتخاب کنید.

مشکل سیم کشی تلفن

سپس مکان خود را از طریق جعبه جستجو در سمت راست صفحه پیدا کنید. سپس آدرس را تأیید کنید.

مشکل سیم کشی تلفن

اکنون در صفحه بعد ، گزینه تلفن ثابت را در بالای صفحه انتخاب کنید. سپس قسمت ها را پر کرده و گزینه مناسب درخواست خود را انتخاب کنید. پس از پر کردن فیلدها ، روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید. شما باید اطلاعات تماس در این صفحه را پر کنید.

مشکل سیم کشی تلفن

سپس آدرس را بنویسید و شکایت خود را در قسمت “متن شکایت” ارسال کنید. در آخر ، کد امنیتی را وارد کنید و دکمه ثبت شکایت را کلیک کنید. سپس کد ردیابی شکایت دریافت خواهید کرد. این کد را در جایی بنویسید و منتظر بمانید تا درخواست شما ظرف 24 ساعت آینده پردازش شود. همچنین مرکز مربوطه با شما تماس گرفته خواهد شد. برای پیگیری روند کار ، به سادگی وارد سایت شوید و بر روی شکایت های بعدی کلیک کنید. سپس کد رهگیری را وارد کرده و Enter را بزنید.

علاوه بر سیستم فوق ، می توانید با شماره Telecommunications 2020 تماس گرفته و خرابی خط تلفن خود را برای تأیید ثبت کنید.

اگر خط تلفن پر سر و صدا باشد ، روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. برای خواندن آنها ، روشهای حذف نویز از خط تلفن و بهبود کیفیت خط مودم ADSL را ببینید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله ، ما به شما نحوه حذف و رفع سیم کشی تلفن خود از انزل وب را آموزش داده ایم. آیا توانستید با تلفن خود مشکل را حل کنید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.