12
ژوئن

چگونه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می توانند از گسترش اطلاعات نادرست COVID-19 جلوگیری کنند

COVID-19 با خشونت جهان را فتح کرد. و از آنجا که اولین بیماری همه گیر نسل ما دچار سردرگمی و اطلاعات غلط زیادی شد.

همزمان با شروع صحبت در مورد واکسن COVID-19 ، افسانه ها و اطلاعات غلط زیادی نیز در مورد آن وجود دارد. و از آنجا که مکالمات شبکه های اجتماعی به شدت از طریق حساب های واقعی مردم گسترش می یابد ، تشخیص تفاوت بین واقعیت و داستان دشوار است.

در اینجا آنچه که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می توانند برای حل این مشکل انجام دهند ، است.

شبکه های اجتماعی ادامه زندگی ما است ، بنابراین اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در اینترنت می تواند مانند آتش سوزی گسترش یابد. وقتی اطلاعات نادرست COVID گسترش یابد ، باعث ایجاد ناامنی ، بدبینی و بی اعتمادی می شود که می تواند مردم را به رد اقدامات اثبات شده بهداشت عمومی سوق دهد.

این امر هنگامی آسانتر می شود که مردم از COVID-19 و واکسن ها به خوبی آگاه نباشند و به منابع معتبری مانند دولت ، دانشمندان و متخصصان بهداشت اعتماد نداشته باشند.

در ژوئن 2020 ، BBC News گزارش داد که شرکت های رسانه های اجتماعی برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی مربوط به COVID-19 و واکسن COVID-19 اقدامات کافی انجام نداده اند.

از آن زمان ، فیس بوک بیانیه ای صادر کرده و مدعی شده است که با به اشتراک گذاشتن و ترویج اطلاعات قابل اعتماد در مورد واکسن های COVID-19 ، و همچنین مبارزه با اطلاعات نادرست با حذف ادعاهای دروغین در مورد این موضوع ، علیه آن اقدامی انجام داده است.

در گزارشی که در مارس 2021 منتشر شد ، مرکز مبارزه با نفرت دیجیتال دریافت که از محتوای ضد واکسن در فیس بوک و توییتر بیش از 812000 بار بین 1 فوریه و 16 مارس 2021 توزیع شده است ، 65 درصد از تنها 12 حساب است.

بیشتر بخوانید: این گزارش نشان می دهد که بیشتر اطلاعات غلط COVID-19 توسط این 12 نفر با نفوذ منتشر شده است

این افراد شامل شخصیتهای برجسته عمومی مانند رئیس بهداشت کودکان رابرت اف کندی جونیور و کارآفرین جوزف مرکولاست.

گالری تصاویر (2 تصویر)

شرکت های رسانه های اجتماعی از ابتکارات مختلفی برای مقابله با گسترش اطلاعات نادرست COVID-19 استفاده کرده اند. به همین دلیل هنگام باز کردن برنامه های رسانه های اجتماعی یا پیمایش در فید خود ، اطلاعات بسیاری در مورد همه گیری مشاهده خواهید کرد.

برای مثال بخش اصلی برنامه YouTube شامل نشریه COVID-19 از سازمان بهداشت جهانی است. وقتی روی آن کلیک می کنید اطلاعات بیشتر، شما را به یک مرکز منابع که شامل افسانه ها ، نکات و پرسش ها و پاسخ ها است ، می برد.

YouTube همچنین فیلم هایی را نقض می کند که سیاست COVID-19 آن را نقض می کنند.

هنگامی که هشتگ توییتر یا موضوع COVID-19 را در توییتر جستجو می کنید ، یک درگاه منابع و گزینه ها برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد COVID-19 و اطلاعات مربوط به واکسن در کشور خود در بالا خواهید یافت.

همچنین ممکن است در زیر پست هایی با اطلاعات گمراه کننده در مورد COVID-19 هشدار داده باشید. هر توییت کاربری که نظریه های توطئه 5G را تبلیغ می کند یک علامت تعجب آبی با پیامی از توییتر برای دریافت حقایق مربوط به COVID-19 و پیوند به داستانی که ادعا را رد می کند.

فیس بوک بیش از یک میلیارد حساب جعلی را ممنوع کرده است ، 12 میلیون پست را که باعث انتشار اطلاعات نادرست در مورد واکسن های COVID-19 می شود ، بارگیری کرده و گفته است که آنها حقیقت سنج را در سراسر جهان استخدام کرده است.

بیشتر بخوانید: آیا فیس بوک برای مقابله با اطلاعات نادرست به اندازه کافی عمل می کند؟

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی علاوه بر حذف موارد تکرار شونده ، می توانند اقدامات زیر را برای کاهش انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت انجام دهند.

1. روی مشاهیر و رهبران مذهبی و جامعه ضربه بزنید

بسیاری از مردم به مقامات رسمی مانند دولت اعتماد ندارند. شرکت های رسانه های اجتماعی می توانند با افراد مشهور و رهبران مذهبی و جامعه همکاری کنند تا ویدیوهایی را با ارائه اطلاعات واقعی و اسطوره ای به صورت آنلاین ارسال کنند.

آنها همچنین می توانند تجربیات شخصی خود را در مورد واکسیناسیون به اشتراک بگذارند.

2. ایجاد استانداردهای آنلاین مشترک در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی الگوریتم هایی برای تشخیص اخبار جعلی دارند. با این حال ، آنها می توانند با ایجاد یک استاندارد آنلاین رفتار در مورد درمان اخبار جعلی ، یک گام جلوتر بروند.

3. یک آستانه عملکرد مشخص ایجاد کنید

یک آستانه پایین ، مانند دو اخطار ، امکان اجرای متوسط ​​قبل از حذف را فراهم می کند – مانند محدود کردن توانایی صفحه برای پخش مستقیم یا انتشار محتوای ویدیویی بدون تعدیل.

این همچنان به کاربر امکان می دهد از حق آزادی بیان خود استفاده کند در حالیکه از نوع اطلاعاتی که بارگذاری می کند تعدیل می شود.

4- پست های اصلاحی را به کاربران در معرض اطلاعات نادرست نشان دهید

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می توانند به کاربرانی که در معرض محتوای مغایر با نشریات اصلاحی سیاست COVID-19 توسط کارشناسان و منابع معتبر قرار گرفته اند ، نشان دهند.

شرکت ها باید اضافه کردن صفحه هشدار به وب سایت های شخص ثالث یا منابع غیر معتبر حاوی اطلاعات نادرست مربوط به COVID-19 را در نظر بگیرند.

مرتبط: بهترین سایت های بررسی واقعیت برای یافتن حقیقت عینی

6. گروه های خصوصی و مخفی ضد واکسن را در فیس بوک تحریم کنید

گروه های خصوصی را که اساساً با اطلاعات نادرست واکسن سر و کار دارند ، منع کرده و از وجود گروه های خصوصی یا مخفی که به فیس بوک احتیاج به انصراف دارند جلوگیری کنند ، زیرا ضد واکسیناسیون برای انتشار اطلاعات غلط خطرناک ضد واکسن به حریم خصوصی این گروه ها اعتماد می کنند.

همانطور که همه گیری COVID-19 تأکید کرده است ، نقشی که رسانه های اجتماعی در انتشار اطلاعات غلط بازی می کنند ، می تواند عواقب جدی اجتماعی و اجتماعی داشته باشد. واکسیناسیون جمعی همچنان محتمل ترین استراتژی موفق برای دستیابی به کنترل همه گیری طولانی مدت است.

برای بهبود آگاهی از COVID-19 و جذب واکسن ها ، شرکت های رسانه های اجتماعی باید با داشتن اطلاعات نادرست ، نقشی اساسی در ارائه اطلاعات صحیح به کاربران سیستم عامل های خود داشته باشند.


برنامه های خبری هوشمند
5 برنامه خبر هوشمند برای کمک به شما در جلوگیری از اخبار جعلی با گزارش های معتبرتر

آیا می خواهید از اخبار جعلی خارج شوید؟ در عوض می توانید از این برنامه های هوشمند برای دریافت حقایق تأیید شده و اخبار خنثی استفاده کنید.

بعدی را بخوانید


درباره نویسنده

.