17
جولای

چرخه عمر محصول چه تاثیری بر توسعه مک بوک دارد؟

تماشای هر تکرار دستگاه مانند iPhone یا MacBook Pro جذاب است. چگونگی شکل گیری عملکردهای مختلف ، نحوه محاسبه قیمت آنها و دریافت بازخورد شرکت هایی مانند اپل از مشتریانشان روندی پیچیده و همیشه در حال تغییر است.

اصطلاح “چرخه عمر محصول” می تواند به عنوان چارچوبی برای کمک به مصرف کنندگان در درک نه تنها چگونگی شکل گیری این تکرارها ، بلکه همچنین دلیل آن استفاده شود. این مدل با در نظر گرفتن نیروهای بازار ، علاقه مصرف کننده و پیشرفت تکنولوژیکی ، تعادل همه آنها را منطقی می کند.

مک ها به ویژه تحت تأثیر این چرخه زندگی قرار دارند. بنابراین ، آنها یک مورد جالب هستند. بیایید نگاهی به چرخه عمر محصول بیندازیم ، همانطور که در محدوده MacBook اپل اعمال می شود ، برای کسب اطلاعات بیشتر.

چرخه عمر محصول چیست؟

چرخه عمر محصول ، زمان موثر بین راه اندازی یک محصول – حتی به عنوان پیش نمایش یا تیزر – تا پایان همان محصول است. چهار مرحله اصلی وجود دارد: معرفی، رشد، بلوغ، و کاهش می یابد. زمان مشخصی برای ورود ، ماندن یا ترک محصولات در هر یک از این مراحل وجود ندارد.

معرفی معمولاً بر آگاهی مشتری از طریق تبلیغات و بازاریابی متمرکز می شود و آنها را در مورد محصول جدید و مزایای آن آگاه می کند. رشد این نتیجه می دهد که آیا محصول موفق است ، این مرحله با تقاضا و افزایش تولید مشخص می شود.

بلوغ، به عنوان دشوارترین مرحله فروش ، جایی است که هزینه های تولید و بازاریابی کاهش می یابد ، به این معنی که واحدهای بیشتری می توانند بیرون بیایند. و در نهایت، کاهش می یابد وقتی رقبا وارد بازار می شوند ، پیشرفت های فن آوری محصول را از رده خارج می کند یا مصرف کنندگان علاقه خود را از دست می دهند.

یکی از مهمترین عواملی که باید در نظر گرفت این است که محصولات جدیدتر ، بازاریاب یا مدرن تر ، کالاهای قدیمی را از مرحله بلوغ خارج کرده و به سرعت کاهش می یابند. کارایی مشابه دستگاه اپل به این معنی است که این چرخه به سرعت تکرار می شود ، خصوصاً در دستگاه هایی مانند MacBook Pro که پیشنهادهای اصلی هستند.

چرخه عمر محصول برای دستگاه های Mac به چه معناست؟

گرافیک چرخه عمر محصول برای انواع مختلف رایانه های Apple Mac

اعتبار تصویر: Apple Artist / محصولات: بحث در مورد چرخه زندگی محصول

محصولات Mac با چرخه عمر متوسط ​​حدود 3.5 سال دارند ، بسته به تاریخ عرضه مدل ، مدل های جدید هر 1.5 سال یا تقریباً منتشر می شوند. همانطور که در بالا ذکر شد ، این به دلیل آگاهی اپل از بازار و آینده آن است و به فروش و استفاده از دستگاه های جداگانه بستگی دارد.

همانطور که مشاهده کرده اید ، چندین مدل مختلف مک از زمان راه اندازی خط در سال 2006 در بازار وجود داشته است. اگرچه مک ها دارای چرخه عمر متوسط ​​نسبتاً کوتاهی هستند ، اما چندین عامل تأثیرگذار وجود دارد که ممکن است دلیل واقعی بودن این دستگاه ها را توضیح دهد. ناهمسان. این چرخه زندگی متوسط ​​احتمالاً شامل مدلهایی مانند MacBook اصلی است که اکنون کاملاً متوقف شده اند. همچنین این عوامل برای دستگاه های دسک تاپ مانند iMac احتمالاً وجود دارد که ما در اینجا از آنها اجتناب کرده ایم تا دامنه را منطقی نگه دارد.

یکی از دلایلی که فقط چند مدل جدید Mac به بازار آمده این است که این محصولات مجبور به رقابت با یکدیگر نیستند. شما می توانید 12 نسل اصلی آیفون (و همچنین Mini ، Pro ، Pro Max ، XS ، XR ، X ، Plus و عکس های منظم) را به عنوان یک نمونه عالی از مخلوط کردن و رقابت بین مدل ها در نظر بگیرید.

دلیل دیگر ثابت ماندن حجم فروش به ویژه برای MacBook Pro است. این به این معنی است که دستگاه مرحله بلوغ طولانی تری داشته است. این موضوع با استقبال خوبی از مدل Pro روبرو می شود به گونه ای که اکنون یک لپ تاپ “رفتن” به حساب می آید.

به همین ترتیب ، این بدان معنی است که هزینه تبلیغات نیز کم است. اپل همچنین در طراحی مجدد مدل هایی مانند MacBook Pro هوشمند بوده و نیازی به تنظیم مجدد و ارسال نسل جدیدی از دستگاه ها نیست.

به طور کلی ، نیروهای بازار و تقاضای مصرف کننده به شدت بر محصولات اپل تأثیر می گذارند. اگرچه به طور صریح مورد بحث قرار نگرفته است ، اما چرخه عمر محصول به ما نشان می دهد که چگونه این تغییرات می توانند روند پیشرفت را تحت تأثیر قرار دهند. نمودار بالا این را به خوبی نشان می دهد.

در آینده چه اتفاقی برای MacBook می افتد؟

MacBook در دست است

در عمل ، چرخه عمر محصول بر نیاز اپل به یک مبتکر و تأمین کننده ثابت محصولات با استاندارد استثنایی تأکید می کند. محدوده MacBook آن از بسیاری جهات خود را ثابت کرده است. به این ترتیب ، شرکت واقعاً نیازی به تکرار سریع ، دفع رقابت یا تغییر استراتژی نداشت.

بیشتر بخوانید: آیا زمان خوبی برای خرید مک ، آیفون یا آیپد جدید وجود دارد؟

در مقایسه با دستگاه هایی مانند آیفون ، که به دلیل ماهیت فناوری داخل و نقش آن به عنوان یک کامپیوتر کوچک ، به سرعت تغییر خواهد کرد ، Mac خود را به عنوان یک دستگاه پایدار ، ابتکاری و کاربردی تثبیت کرده است. این دلیل نمی شود که بگوییم اپل فکر کردن در مورد چگونگی بهینه سازی دستگاه های خود را متوقف کرده است و همچنین پیش بینی کاملی برای نیازها و خواسته های مشتری در آینده نیست.

با نگاهی به گذشته ، مطمئن ترین نتیجه ای که می توان گرفت این است که طیف وسیعی از لپ تاپ های Mac به اندازه یک iPhone مانند یک تمایل به چرخه عمر محصول نیستند. منوط به جزر و مد بازار ، پیشرفت های فن آوری و اراده مصرف کنندگان است ، اما بسیار کمتر از سایر فناوری های موجود است.

دستگاه های MacBook اپل با توجه به این چارچوب مورد جالبی برای استفاده هستند. الگوی توسعه آنها هنوز تحت تأثیر چرخه عمر محصول است ، یا حداقل به شدت به اندازه سایر محصولات توضیح داده می شود. این می تواند به ما کمک کند تا کمی بیشتر در مورد رشد یا کوچک شدن محصولاتی از این دست تصور کنیم ، اما نمی تواند به عنوان توضیحی بدون ابهام در مورد چرایی آن استفاده شود.

برای اطلاعات بیشتر ، شما باید پیر بودن برنامه ریزی شده و چگونگی تأثیر آن بر تصمیمات مربوط به عرضه محصول را درک کنید.

چرخه عمر محصول نشان می دهد که چرا MacBooks تکرار می شود

در حالی که عناصر مختلف چرخه تصویر کاملی را به ما ارائه می دهند ، واقعیت این است که نیروهایی که باعث پیشرفت تکنولوژی می شوند ، غالباً پنهان ، غیرمنتظره یا به سرعت ظهور می کنند. بعضی اوقات نمی توانیم همه فراز و نشیب ها را ردیابی کنیم.

به همین دلیل بسیاری از مردم محصولات اپل و مک را نوآورانه می دانند. برخلاف افراد عادی ، آنها بهتر وضعیت دنیای فناوری را کنترل می کنند.


MacBook و iMac روی میز.
در واقع یک Mac چه مدت دوام دارد؟

همه ما شنیده ایم که دوام Mac بیشتر از رایانه های شخصی است ، اما در واقع چقدر دوام می آورند؟

بعدی را بخوانید


درباره نویسنده

.