18
جولای

چرا به ایستگاه کاری خود به چراغ میز نیاز دارید؟

امروزه زمان زیادی را صرف خیره شدن به صفحه های مختلف و اندازه می کنیم. چه در لپ تاپ ها ، تبلت ها یا تلفن های ما ، روزهای ما مملو از آینه های سیاه است. در ارتباط با روند طبیعی پیری ، این یک ترکیب وحشتناک برای چشم ما است.

با توجه به اینکه چشمان ما از همه صفحه ها چقدر تنش دارد ، جای تعجب است که بسیاری از ما برای روشنایی کافی سرمایه گذاری نمی کنیم. به همین دلیل این یک مشکل است.

تأثیرات نور کم و خیرگی صفحه روی چشم

برای آن دسته از ما که با صفحه نمایش کار و بازی می کنیم ، حرکت مداوم پیکسل ها و تابش خیره کننده می تواند باعث چشم شود.

طبق انجمن بینایی آمریکایی (AOA) ، علائم مختلفی از سندرم بینایی رایانه وجود دارد: خستگی چشم ، سردرد ، تاری دید ، خشکی چشم و درد گردن. در کودکان ، سندرم بینایی کامپیوتر منجر به کاهش توجه ، تحریک پذیری و رفتار غلط می شود.

با افزایش سن ، هر سال میزان نوری که نیاز داریم افزایش می یابد. اگرچه مطالعه در نور کم ممکن است درازمدت روی بینایی شما تأثیر نگذارد ، اما ناراحتی باعث می شود که بازده کمتری داشته باشید. علاوه بر این ، کمبود نور کافی می تواند مشکلات چشمی موجود مانند آب مروارید و مشکلات شبکیه را بدتر کند.

چگونه یک چراغ رومیزی خوب انتخاب کنیم

میز با لامپ

یکی از راه های جلوگیری از خطرات ناشی از نور ضعیف و تابش خیره کننده صفحه نمایش ، سرمایه گذاری در یک لامپ میز است. هدف هر لامپ میز خوب این است که با کاهش کنتراست بین صفحه نمایش و تیرگی اطراف آن ، علائم خستگی چشم را از بین ببرد. در اینجا چند نکته برای انتخاب بهترین مورد برای شما آورده شده است.

قابل تنظیم

یک چراغ رومیزی مناسب از نظر ارتفاع و جهت به راحتی قابل تنظیم است. همچنین باید با نسبت میز کار یا محل کار شما مطابقت داشته باشد. لامپ های میز باید به عنوان نور کمکی برای مناطق ضعیف اطراف صفحه نمایش شما عمل کنند ، نه اینکه مستقیماً آن را روشن کنند.

شش نوع اصلی چراغ رومیزی برای انتخاب وجود دارد – قابل تنظیم ، گردن غلاف ، کلیپس ، ذره بین یا بانک. به طور کلی ، لامپ با ساقه چرخان یا انعطاف پذیر برای حداکثر تحرک ایده آل است.

نوع لامپ

برای هر لامپ سه نوع لامپ وجود دارد – LED ، فلورسنت (CFL) و رشته ای. اگرچه نکات مثبت و منفی هر نوع لامپ وجود دارد ، اما لامپ های LED به دلیل عمر طولانی ، بهره وری انرژی و عملکرد ضعیف ، ایده آل هستند.

در حالت ایده آل ، لامپ های LED 5 تا 10 وات برای اکثر ایستگاه های کاری مناسب هستند. برای روشنایی وظیفه ، نورهای خنک در حدود 4000K برای روشنایی بهتر است ، باعث خستگی چشم کمتر می شود.

مرتبط: بهترین لامپ های نور خورشید برای افسردگی زمستانی و نور درمانی

محدوده روشنایی

به گفته بنق ، حدود 90 سانتی متر در سمت چپ و راست صفحه باید یک محدوده مناسب برای روشنایی باشد. از آنجا که اکثر لامپ های میز استاندارد دارای دامنه روشنایی 30 سانتی متر تا 50 سانتی متر هستند ، اگر در چندین صفحه کار می کنید باید بیش از یک لامپ را در نظر بگیرید. هنگام انتخاب چراغ رومیزی ، از انتخاب لامپ های چشمک زن که باعث ایجاد اثر بارق مانند باعث سرگیجه می شوند ، خودداری کنید.

چراغ را روشن نگه دارید

میز با صفحه نمایش و لامپ

وقتی صحبت از کار در روزهای طولانی و شب های آخر می شود ، داشتن چراغ یک وسیله اساسی است. این نه تنها برای بهره وری شما ضروری است ، بلکه برای سلامت کلی شما نیز مفید است.

علاوه بر افزودن یک یا دو لامپ میز ، می توانید از طریق دیگر به سلامت چشم خود کمک کنید. به عنوان مثال ، می توانید از حالت برای کاهش فشار در تاریکی یا چشم دستگاه های خود و یا کاهش روشنایی صفحه استفاده کنید. متناوباً ، می توانید به سادگی سعی کنید زمان صفحه را کاملاً کاهش دهید.

نوع مناسب لامپ آزمون و خطا را می طلبد. با تغییر بینایی ما با گذشت زمان ، نیازهای مختلف ما نیز تغییر می کنند. اگرچه به نظر می رسد توجه به آن کار زیادی باشد ، اما ارزش آن را دارد که چراغی مناسب برای خود بیابید.


مانیتور-چشم-فشار-صفت
6 دلیل اینکه چرا مانیتور جدید تنش در چشم شما را کاهش می دهد

اگر تمام روز را به خیره شدن به مانیتور سپری کنید ، ممکن است از خستگی چشم رنج ببرید. این می تواند منجر به درد ، تاری و سردرد شود. با این حال ، یک مانیتور جدید می تواند چشمان شما را روشن کند.

بعدی را بخوانید


درباره نویسنده

.