7
ژوئن

قیمت و تعرفه ایجاد محتوای سایت و شبکه های اجتماعی (به ویژه اینستاگرام) چقدر است؟

ما در دهه 1400 هستیم و بسیاری از شرکت ها هنوز در تولید محتوا و تبلیغ محصولات آنلاین خود مشکل دارند. آیا تجارت شما در فضای مجازی فعال است؟ تاکنون چقدر برای ایجاد محتوا در سایت ها و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام هزینه کرده اید؟ آیا از نتیجه راضی هستید؟

در هر مشاغل از یک طرف به دنبال صرفه جویی در هزینه و از طرف دیگر به دنبال محصولات با کیفیت هستید. این شرایط تعیین هزینه تولید محتوا را دشوار می کند. برای هر نوع محتوا هرگز قیمت ثابتی تعیین نمی شود. در حقیقت ، ایجاد محتوای جذاب تنها بخشی از فرایند بازاریابی محتوا است. در این مقاله شما را با مزایای ایجاد محتوای با کیفیت و عوامل موثر بر قیمت و تعرفه تولید محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی آشنا خواهیم کرد.

چرا باید برای محتوای با کیفیت پرداخت کرد؟

با یک جستجوی ساده در گوگل قیمت های متفاوتی برای ایجاد محتوا به شما ارائه می دهد. بیشتر این قیمت ها که به صورت جدول ارائه می شود مربوط به شرکت های تولید کننده محتوا است. هر شرکت قیمت متفاوتی را برای هر سرویس در نظر گرفته است یا توانایی محاسبه قیمت را بر اساس تعداد محتوا و نوع محتوای مورد نیاز مشتری فراهم کرده است.

ممکن است کمی گیج شده باشید. اما ابتدا باید بدانید که برای ارتقا و رشد تجارت خود نیاز به تولید محتوای با کیفیت دارید. بنابراین هزینه تولید محتوا را به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت در نظر بگیرید و خیلی زود تسلیم نشوید ، زیرا ایجاد محتوای بی کیفیت نه تنها بی فایده است بلکه صرفاً گران است. برای انتخاب بهترین منبع تولید محتوا و تعیین هزینه های مناسب برای تجارت خود ، باید به عوامل زیر توجه کنید.

مطالب خوب و بد

محاسبه قیمت و تعرفه ایجاد محتوای سایت و شبکه های اجتماعی در ایران

در ایران ، مانند سایر نقاط جهان ، با شیوع ویروس کرونا و اجرای قرنطینه عمومی ، نیاز به دسترسی مشاغل به اینترنت افزایش یافته است. مردم به دنبال خرید آنلاین هستند. بنابراین قبل از هر چیز ، آنها باید محصولات و خدمات شما را با کمک محتوای با کیفیت بشناسند. هزینه ایجاد این محتوا به عوامل زیر بستگی دارد:

استراتژی بازاریابی محتوایی

هرگز به طور جداگانه به تولید محتوا و هزینه های مربوطه نگاه نکنید. ایجاد محتوا بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا است. استراتژیهای ساده تر به محتوای عمومی و پیچیده ترها به محتوای تخصصی نیاز دارند. علاوه بر این ، هزینه تولید محتوای تخصصی حدود دو تا سه برابر هزینه تولید محتوای عمومی است. در استراتژی محتوا ، شما تعیین می کنید که چه محتوایی را به چه کسی ارائه دهید.

بنابراین قبل از هر چیز ، برای دستیابی به محتوای مورد نظر ، باید استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنید. اگر در این زمینه تجربه ندارید می توانید از شرکت های مشاوره در زمینه بازاریابی دیجیتال کمک بگیرید. با خط مشاوره رایگان برخی از این شرکت ها تماس بگیرید و شرایط کسب و کار و اهداف بازاریابی خود را با آنها در میان بگذارید. در آخر ، از بین بسته هایی که ارائه می دهند بهترین گزینه را برای تجارت خود انتخاب کنید تا بتوانند استراتژی مناسبی را با هزینه ها و خدمات خاص به شما ارائه دهند.

نوع محتوای مورد نیاز

اکنون که یک استراتژی بازاریابی مشخص دارید. می توانید نوع محتوای مورد نیاز خود را مشخص کنید. قبل از سفارش محتوا ، باید بدانید که به چه نوع محتوایی نیاز دارید. در اینجا کمترین قیمت برای محتوای متنی و بالاترین برای محتوای ویدیویی است. محتوای صوتی نیز در وسط این طیف قرار می گیرد. برای صفحه محصول در سایت ، ممکن است لازم باشد اطلاعات محصول و ارائه محصول را وارد کنید. شما باید محتوای متن را در اینجا سفارش دهید.

شما ممکن است به ویدیوهایی با دستورالعمل ها ، عکس ها ، اینفوگرافیک ها و … نیاز داشته باشید تا مخاطبان خود را با محصولات و خدمات تجاری خود آشنا کنید. به طور کلی ، محتوای صوتی و تصویری به دلیل ابزارهای لازم ، مهارت های زیاد و زمان آماده سازی طولانی تر ، از محتوای متن گران تر است.

هزینه تولید محتوای صوتی و پادکست ها را می توان با کلمات ، دقیقه و ساعت محاسبه کرد. معمولاً کمترین قیمت برای این نوع مطالب از 50 جلد در هر کلمه یا از 5000 جلد در دقیقه شروع می شود. تعرفه های تولید فیلم نیز بسته به نوع آموزش ، تبلیغات ، وبلاگ نویسی ، نمایش و غیره متفاوت است. فیلم های با کیفیت بالاتر و طولانی تر نیز هزینه بیشتری دارند.

انواع محتوا

زبان تولید محتوا

یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت و تعرفه تولید محتوا برای یک سایت و شبکه های اجتماعی ، زبان محتوا است. تولید محتوای متنی به زبان مادری کمترین قیمت را دارد و از حدود 20 جلد شروع می شود. تولید محتوای متنی به زبان های خارجی مانند انگلیسی ، ترکی ، عربی ، چینی و سایر موارد. همچنین از کلمات حدود 50 جلد و بیشتر محاسبه می شود.

ایجاد محتوا به زبان خارجی برای توسعه تجارت در سطح بین المللی مهم است. اگر تجارت شما توانایی جذب مشتری خارجی را دارد یا از قبل با آن مشتری سر و کار دارید ، در اسرع وقت محتوای مطلوب را برای آن مخاطب سفارش دهید.

تعداد مطالب مورد نیاز

میزان محتوای مورد نظر شما نیز بر اساس استراتژی بازاریابی محتوا و بودجه اختصاص یافته به آن استراتژی تعیین می شود. برخی از سایت های تولید محتوا تخمین می زنند که هر واحد محتوایی که باید در سایت منتشر شود شامل 300 کلمه و دو تصویر است و برای محتوای ساده به 10000 تن برای سئو و محتوای بی نظیر به 10000 تن قیمت نیاز دارد. هر پست در شبکه های اجتماعی مختلف مانند تلگرام ، اینستاگرام ، فیس بوک ، لینکدین ، ​​توییتر و پینترست نیز با توجه به مخاطب ، موضوع و نوع محتوا ارزیابی می شود. هزینه ارسال عکس با زیرنویس های مرتبط در شبکه های اجتماعی مختلف نیز از 5000 تا 50 هزار تن است.

گاهی اوقات ، وقتی تعداد مطالب مورد نظر مشتری از یک مقدار مشخص بیشتر شود ، مشمول تخفیف حجمی می شود و می تواند بسته های تولید محتوا را به همراه برخی خدمات رایگان خریداری کند. به عنوان مثال ، حجم محتوای متنی بالای پنجاه هزار کلمه با 15٪ تخفیف روبرو می شود یا بسته های تولید همزمان مطالب برای سایت و اینستاگرام دارای خدمات رایگان مانند تبلیغات در سایت و برنامه های شخص یا شرکت هستند. تولید محتوا

زمان تولید محتوا

هرچه محتوای شما بیشتر طول بکشد ، قیمت آن بالاتر است. از طرف دیگر ، زمان لازم برای ایجاد محتوای صوتی و تصویری بیش از محتوای متنی است. ارسال متن ، زیرنویس و نظر در شبکه های اجتماعی زمان کمتری نسبت به تهیه عکس و فیلم دارد. بنابراین دوباره به استراتژی و بودجه بازاریابی خود توجه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

برخی از شرکتهای تولید محتوا هزینه بالاتری را برای تولید فوری محتوای با کیفیت دریافت می کنند. زیرا تولیدکننده محتوا مجبور است تحت فشار بیشتری برای تأمین نیازهای مشتری ، خدمات مطلوبی را ارائه دهد. این کار فقط توسط متخصصین مجرب انجام می شود.

تاریخچه شخص یا شرکت تولید کننده محتوا

افراد مبدأ و خلاقیت در مدت زمان کمتری محتوای جذاب تری را در اختیار شما قرار می دهند. شرکت های معروف تولید محتوا ، با داشتن پروژه های موفق در تاریخ کاری خود ، هزینه های بیشتری را برای انواع مختلف محتوا نیاز دارند. این شرکت ها دارای نیروی کار گسترده و خدمات متنوعی هستند. علاوه بر خدمات محدود ، مانند ایجاد محتوای متنی با تعداد مشخصی کلمه ، بسته های خدمات تمدید آسان را به مشتریان ارائه می دهند.

همچنین کمترین قیمت و تعرفه برای تولید محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی مربوط به افراد مستقلی است که به عنوان فریلنسر در سیستم عامل های مخابراتی و مستقل یا شبکه های اجتماعی کار می کنند. این افراد هزینه کار در دفتر و مسافرت و کار از راه دور از خانه یا مکان مورد نظر را پرداخت نمی کنند. البته در صورت لزوم امکان ملاقات با فریلنسرها و هماهنگی جزئیات پروژه وجود دارد.

Karlancer ، پلتفرم معروف و مستقل مدیریت و مدیریت از راه دور ایرانی ، از آن دسته سایت هایی است که خدمات مختلفی مانند ایجاد محتوا ، طراحی وب سایت و … را ارائه می دهد. این سایت ده ها هزار مستقل آزاد را در مناطق فوق استخدام می کند که می توانند با بهترین هزینه و کیفیت از تولید محتوای شما مراقبت کنند.

سفارش تولید محتوا در کارلنسر

هزینه ایجاد محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی و در هر قالب و زبانی کاملاً بین کارفرما و فریلنسرها توافق شده است و سایت در آن دخالتی ندارد. کارفرما یا مشتری می تواند به راحتی پروژه یا درخواست خود را ثبت کند ، بودجه و ساعات کار را تعیین کند و فریلنسرها می توانند پروژه را پیشنهاد دهند و قیمت خود را اعلام کنند. سرانجام ، کارفرما می تواند پس از بررسی پیشنهادها ، CV ها و نمونه کارهای مستقل و گفتگو با آنها ، با مطلوب ترین ها به توافق برسد و پروژه تولید محتوا را به او بسپارد.

یکی از مزایای سفارش محتوا از طریق سایت های آزاد مانند کارلنر ، سیستم پرداخت ایمن است. با این سیستم ، هم کارفرما و هم فریلنسر مطمئناً هزینه پروژه را پرداخت می کنند. سرانجام ، در صورت بروز اختلافات احتمالی ، قسمت داوری سایت با در نظر گرفتن ادعاهای طرفین ، مبلغ پروژه را به یکی از طرفین (یا هر دو) برمی گرداند ، تا حقوق هیچ کس ضایع نشود.

هزینه تولید و انتشار محتوا در یک سایت یا شبکه اجتماعی

محتوای مناسب در سایت با محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی متفاوت است. به همین ترتیب برای هر کدام هزینه متفاوتی تعیین می شود. قبل از سفارش محتوا ، باید با سازنده محتوا موافقت کنید. شاید شما به دنبال ترکیبی از خدمات تولید و انتشار محتوا در سایت و یکی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام باشید. تجارت ایران بیشتر روی تبلیغات اینستاگرام متمرکز است. زیرا این شبکه جذابیت خوبی برای عموم ایرانی دارد. به همین دلیل ، سازندگان محتوا بسته های بازاریابی محتوای ویژه ای را در اینستاگرام تعریف کرده اند که شامل خدمات زیر است:

  • تبلیغات در قالب های مختلف محتوایی
  • پیروان فعال را افزایش دهید
  • ارائه نشریات و مطالب مناسب
  • داستان ها ، موارد برجسته و زنده را آماده کنید
  • یک بنر بسازید
  • برچسب زدن هاش
  • گزارش ماهانه از تعاملات حساب
  • مشاغل رقیب را تحلیل کنید
  • فیلم ، فیلم ، انیمیشن ، اینفوگرافیک و موارد دیگر ایجاد کنید.

معمولاً قیمت بسته های خدماتی به صورت ماهانه ، فصلی و سالانه تعیین می شود و از 300 هزار تن در ماه تا بیش از 20 میلیون تن در سال متغیر است.

برای سفارش تولید محتوای خود کجا سفارش می دهید و چقدر می پردازید؟ برای ما بنویس

پایان گزارش

این مقاله فقط برای اهداف تبلیغاتی است و Anzel Web هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.