فیس بوک برای جلوگیری از سردرگمی شروع به استفاده از برچسب روی صفحات می کند

فیس بوک امیدوار است که این برچسب ها مانع از سردرگمی داستان های منابع هجو شود.


برچسب های زمینه فیس بوک

فیس بوک به آرامی برچسب های جدیدی را به برخی از صفحات اضافه می کند تا کاربران بتوانند درک بهتری از آنها داشته باشند. برچسب ها به مشتریان کمک می کند بین محتوای سیاسی واقعی ، صفحات طرفداران و هجو تمایز قائل شوند.

فیس بوک می خواهد از سردرگمی در مورد هجو جلوگیری کند

فیس بوک برچسب های اطلاعاتی را در توییتر معرفی کرد و گفت: “این روشی را آزمایش می کند که به مردم زمینه بیشتری درباره صفحاتی که می بینند ، بدهد.” اگر در ایالات متحده زندگی می کنید ، به زودی می توانید برچسب هایی مانند “مقام رسمی” ، “صفحه طرفداران” و “صفحه طنز” را که در کنار صفحات خبر شما قرار دارند ، مشاهده کنید.

در تصاویر صفحه ای که فیس بوک در توییتر خود قرار داده است ، برچسب “صفحه طنز” زیر نام صفحه در خبرخوان ظاهر می شود. با کلیک بر روی برچسب توضیح داده می شود – این به شما اطلاع می دهد که صفحات طنز چیست و به شما می گوید که چرا آن صفحه خاص به این شکل برچسب گذاری شده است.

فیس بوک خاطرنشان می کند که “پست های صفحه طنز می توانند شباهت زیادی به پست های چهره های عمومی یا منابع خبری متعارف داشته باشند.” برچسب باید به این سردرگمی پایان دهد.

با این حال ، فیس بوک احتمالاً این ویژگی را برای جلوگیری از تصور واقعی بودن اخبار طنز توسط کاربران فراهم می کند. سایتهایی مانند Babylon Bee و The Onion به خاطر داستانهای پوچ و خنده دار خود در مورد وقایع اخیر شناخته شده اند و معمول نیست که کاربران ببینند واقعاً به آنها اعتماد دارند.

وقتی جدی گرفته شود ، داستانهای هجوآمیز می توانند منبع اطلاعات غلطی شوند. این پلتفرم در حال حاضر پر از اطلاعات نادرست در مورد واکسن COVID-19 و خود بیماری است و افزودن اخبار طنز واقعاً کمکی نمی کند. فیس بوک به طور مداوم مورد انتقاد قرار گرفته است که برای مقابله با اخبار جعلی اقدامات کافی انجام نداده است و این برچسب ها برای پر کردن یک کاتالیزور بالقوه دیگر برای اطلاعات غلط است.

آیا مصرف کنندگان واقعاً به شناخت هجو نیاز به کمک دارند؟

در دفاع از سایت هایی مانند The Onion و Babylon Bee ، تعداد زیادی از کاربران می توانند یک داستان را به عنوان یک هجو بدون نیاز به برچسب تشخیص دهند. به هر حال ، معمولاً مشاهده اینکه یک کاربر یک داستان طنزی را به اشتراک می گذارد ، فکر می کند این قانونی است ، فقط برای کسی که در نظرات است به کاربر اطلاع می دهد که داستان به معنای یک شوخی است.

وقتی کسی واقعاً به یک داستان طنز اعتقاد دارد ، به این معنی است که نویسنده کار خارق العاده ای انجام داده است ، و داستان را واقع بینانه اما در عین حال رسوا کننده کرده است. علاوه بر این ، دیدن اینکه دیگران این داستان ها را با ارزش شخصی قبول می کنند ، اغلب بخشی از این لذت است.

از آنجا که فیس بوک می گوید به تدریج این برچسب ها را آزاد می کند ، به محض ورود به فیس بوک احتمالاً آنها را در News Feed خود مشاهده نخواهید کرد. هنوز هیچ صحبتی در مورد وجود بیش از سه برچسب یا ورود آنها به کشورهای خارج از ایالات متحده وجود ندارد.


برنامه Facebook در فروشگاه App iPad
این نظرسنجی نشان می دهد که فیس بوک در زمینه اطلاعات غلط انتخاباتی عملکرد ضعیفی دارد

در زیرنویس این گزارش با جسارت آمده است: “چگونه فیس بوک نتوانست رأی دهد و تقریبا دموکراسی را به آتش کشید.”

بعدی را بخوانید


درباره نویسنده

.

دیدگاهتان را بنویسید