24
مارس

دیدگاه های پایگاه اطلاعاتی نوین چیست؟ نحوه استفاده از آنها

پایگاه داده از ویژگیهای ضروری Notion است. برخلاف صفحات گسترده سنتی و سایر پایگاه های داده آنلاین ، شما می توانید از چندین دیدگاه همان پایگاه داده Notion را مشاهده کنید. این امر سازماندهی اطلاعات و پروژه ها را در Notion بسیار مفید می کند.

اگر تازه کار خود را با Notion آغاز کرده اید ، ممکن است در مورد تفاوت بین هر نمای و استفاده از آن گیج شوید. این مقاله به طور خلاصه هر پایگاه اطلاعاتی مفاهیم را توضیح می دهد ، و به شما نشان می دهد که چگونه از آن برای نیازهای عملکردی خود استفاده کنید.

نحوه ایجاد بانک اطلاعاتی مفاهیم

قبل از غواصی در 6 دیدگاه مختلف ، دانستن چگونگی ایجاد یک پایگاه داده Notion می تواند مفید باشد.

در هر فضای کاری ، کلید اسلش (/) را وارد کنید ، سپس نام نمای پایگاه داده (جدول ، صفحه ، لیست و غیره) را وارد کنید. مفهوم به شما دو امکان برای ظاهر پایگاه داده شما نشان می دهد: در یک ردیف و صفحه کامل.

پایگاه داده های جاسازی شده فقط بخشی از صفحه را اشغال می کنند. آنها برای افزودن جدول و لیست به متن اسناد مکتوب مفید هستند.

پایگاه داده های تمام صفحه ، مطمئناً یک صفحه کامل را اشغال می کنند.

پایگاه داده خط و نمایش صفحه کامل

با انتخاب یکی از این دو در یک ردیف یا صفحه کامل، می توانید پایگاه داده خود را ایجاد کنید. بعداً ، همیشه می توانید نمایی را اضافه کنید یا تصویری را که در ابتدا انتخاب کرده اید به چیز دیگری تغییر دهید.

بیایید به هر نمای بانک اطلاعاتی ، نحوه کار آنها و چند نمونه از نحوه استفاده موثر از آنها نگاهی بیندازیم.

1. نمای جدول

خواندن لیست در Notion با استفاده از نمای جدولی

این جدول به دلیل انعطاف پذیری و سادگی ، احتمالاً بیشترین استفاده را از نمای پایگاه داده دارد.

پایگاه داده جدول مفهوم ، عناصر (یعنی وظایفی که باید تکمیل شود ، مطالعه کتاب ، دستور العمل ها) را در پایین ردیف اول نشان می دهد. سپس ستون های زیر برای هر عنصر خصوصیاتی را تعیین می کنند (که در بالای هر ستون تعریف شده است).

به عنوان مثال ، می توانید یک لیست خواندن ساده به عنوان جدول ایجاد کنید. ستون اول آن شامل عنوان مقاله ها و کتاب هایی است که می خواهید بخوانید.

سپس خصوصیات ستون های زیر می تواند برای نام نویسندگان ، آدرس اینترنتی مقاله ها و وضعیت مقالات یا کتاب ها باشد (می خواهم بخوانم ، بخوانم ، بخوانم).

می توانید هر مورد را به صورت جداگانه در صفحه خود باز کنید ، دقیقاً مانند سایر نماها. مثال جدول خوانده شده به شما اجازه می دهد تا موردی را برای یادداشت برداری در این کتاب باز کنید یا یک مقاله را کپی / جایگذاری کنید.

نحوه پنهان کردن خصوصیات در Notion

نماهای پایگاه داده مفهومی همچنین ویژگی هایی دارند که می توانید آنها را از نمای جدول پنهان کنید.

اگر یکی از خصوصیات لیست خوانده شده شما برای دسته بندی برچسب ها بر اساس موضوع است و می خواهید خاصیت برچسب از نمای جدول شما دور بماند ، کافی است به تب Properties بالای جدول بروید و ویژگی Tag را خاموش کنید.

با این وجود ، اگر یک مورد را به عنوان صفحه باز کنید ، می توانید این ویژگی برچسب را مشاهده کنید.

2. نمای تابلو

تابلوی مدیریت پروژه Kanban از نظر تابلوی Notion

ظاهر تابلوی Notion مانند یک صفحه مدیریت پروژه ساده Kanban به نظر می رسد ، ردیابی پروژه ها و تعیین تکالیف را از همیشه آسان تر می کند.

در این نما ستون هایی با عنوان “شروع نشده” ، “در حال اجرا” و “تکمیل شده” را پیدا خواهید کرد. بنابراین ، می توانید از نقشه های زیر ستون ها برای ارائه وضعیت پروژه های خود به ستون مناسب استفاده کنید.

در حالی که کاربران فردی مطمئناً می توانند از نمای برد Notion استفاده کنند ، اما در صورت استفاده توسط یک تیم ، قطعاً می درخشد. به عنوان مثال ، اگر از نمای تخته برای مدیریت پروژه های تیم خود استفاده می کنید ، می توانید کارتهای کار را به اعضای تیم اختصاص دهید و پس از باز شدن به عنوان صفحه ، روی نقشه ها نظرات خود را اضافه کنید.

مانند جداول ، می توانید خصوصیاتی را که در نمای کلی نشان داده می شوند ویرایش کنید. به عنوان مثال ، اگر ویژگی انتساب دارید ، اما نمی خواهید نام آنها در نمای عمومی نشان داده شود ، به اینجا بروید خواص و تغییر دهید اختصاص داده املاک مستثنی

مرتبط: نحوه استفاده از Kanban برای مدیریت GTD

3. نمای لیست

چندین دستور العمل در لیست مشاهده شده در Notion

نمای لیست Notion ساده ترین راه برای مشاهده پایگاه داده شما است. اما مانند سایر موارد موجود در Notion ، این لیست می تواند به همان اندازه که لازم است ساده یا پیچیده باشد.

بر خلاف جدول ، در نمای لیست از شبکه یا ستون استفاده نمی شود. این فقط لیستی از موارد است که به دنبال آن کلیه خصوصیاتی که ارزش نمایش دارند ، دنبال می شود.

به عنوان مثال ، می توانید از نمای لیست برای لیست دستورات استفاده کنید. فقط کافی است هر مورد را به عنوان صفحه باز کنید تا دستور را داخل آن وارد کنید یا دستور آن را وارد کنید. شما همچنین می توانید از ویژگی برچسب ها برای تنظیم دستور العمل های آشپزخانه خود استفاده کنید.

4. نمای تقویم

تقویم با محتوا در نمای تقویم مفهومی

طرح تقویم در اصل شبیه هر تقویم ماهانه دیگر است. موارد موجود در پایگاه داده شما را بر اساس یک تاریخ مرتب می کند ، که می تواند یک تاریخ ایجاد یا یک تاریخ انتخاب شده ، شاید یک تاریخ سررسید یا یک پروژه باشد.

موارد شما – که اگر از نمای تقویم استفاده کنید احتمالاً پروژه یا رویداد هستند – به عنوان نقشه نشان داده می شوند. مانند سایر نماها ، می توانید خصوصیاتی را که می خواهید در این نقشه ها نشان داده شود انتخاب کنید.

همچنین می توانید برای بررسی پروژه ها یا رویدادهای خود از ماه جاری به ماه ها و سال های گذشته یا آینده بروید.

تصاویر طبیعی در نمای گالری نوتیون

Gallery Notion تمام موارد شما را مانند نقشه در نمای پیمایشی ، چیزی مانند Pinterest نشان می دهد. اگر می خواهید برای موارد خود تصاویر نشان دهید ، گالری ها نمای مناسب پایگاه داده هستند.

نحوه نمایش تصاویر کامل در نمای گالری تصورات

برای مشاهده تصاویر موارد خود ، کلیک کنید خواص و انتخاب کنید پیش نمایش نقشهکه یک منوی کشویی با چندین گزینه باز می کند.

اولین جلد صفحه است ، که تصاویر جلد هر مورد را در گالری نشان می دهد. دوم صفحه Contents است که یک تصویر یا متن را از صفحه یک مورد نمایش می دهد. گزینه سوم به شما امکان می دهد تصاویر پرونده ها را در موارد خود نمایش دهید.

مرتبط: چگونه می توانید از این اصطلاح استفاده کنید؟ الگوهای عالی برای الهام بخشیدن به شما

6. نمای تایم لاین

گاهشماری مفاهیم مدیریت پروژه

اگرچه بازدیدهای تقویم و جدول زمانی شباهت هایی با یکدیگر دارند ، اما نماهای جدول زمانی گزینه های بیشتری برای مشاهده موارد در هر زمان ارائه می دهند که برای مدیریت پروژه ایده آل است.

مفاهیم مهلت به شما امکان می دهد پروژه های خود را بر اساس ساعت ، روز ، سه ماهه یا سال مشاهده کنید. به راحتی می توانید طول پروژه را بیشتر نگه دارید و آن را در انتها نگه دارید و آن را به سمت چپ یا راست بکشید.

جدول زمانی همچنین یک جدول داخلی دارد که موارد موجود در پایگاه داده شما را لیست می کند. مانند جدول استاندارد ، می توانید خصوصیات مختلفی را به هر عنصر اضافه کنید. برای دیدن لیست ، کلیک کنید >> نماد تا ماه بالاتر از جدول زمانی.

نحوه استفاده از نمادها در پایگاه داده مفاهیم

مطمئناً ، آنچه پایگاه های اطلاعاتی Notion را از سایر پایگاه های آنلاین متمایز می کند این است که شما می توانید پایگاه داده یکسان Notion را از دیدگاه های مختلف مشاهده کنید.

اگر از Notion برای مدیریت پروژه استفاده می کنید ، نمای اصلی پروژه شما می تواند نمای برد باشد.

با این وجود ، ممکن است لازم باشد که هنگام شروع هر پروژه به وضوح بیشتری ببینید ، بنابراین مرور یک پایگاه داده در نمای تقویم یا جدول زمانی مفید خواهد بود.

در بعضی موارد ، ممکن است بخواهید همه تصاویر را در یک مکان ببینید ، بنابراین نمای گالری مفید است.

نحوه افزودن نمایی به پایگاه داده Notion

برای دیدن همان پایگاه داده از نمای دیگر ، روی سمت چپ متن بالای نمای کنونی خود کلیک کنید (“+ افزودن نمای”) سپس نمای دیگری را که می خواهید انتخاب کرده و نام آن را بگذارید.

با انتخاب نام در گوشه بالا سمت راست صفحه ، می توانید بین چندین نمایش جابجا شوید ، که یک منوی کشویی با تمام نماهای ایجاد شده شما نمایش می دهد.

برای ساده کردن وظایف خود از نماهای پایگاه داده Notion استفاده کنید

اگر شما شروع به مدیریت پروژه ها می کنید و سعی می کنید وظایف خود را سازماندهی کنید ، مشاهده پایگاه داده Notion می تواند مفید باشد. هنگامی که از نماهای پایگاه داده Notion مطلع شدید ، Notion را در رایانه خود باز کنید تا ببینید چه چیزهای مثبتی می توانید بدست آورید.


صفحه ای مثال با مفاهیم روی صفحه لپ تاپ
26 دلیل برای استفاده از این اصطلاح برای نیازهای عملکردی خود

Notion یک برنامه عالی همه در یک فضای کاری است. در اینجا دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید به آن نگاه کنید.

بعدی را بخوانید


درباره نویسنده

.