رفتن به نوشته‌ها

حلقه for در پایتون چیست ؟

اول از همه، کل زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟ اغلب در حلقه پایتون حلقه for نامیده می شود، For کلمه کلیدی است که به عنوان حلقه در همه زبان های برنامه نویسی از جمله پایتون استفاده می شود. سوابق نشان می دهد که در گذشته زبان های برنامه نویسی از حلقه های بازگشتی در ساختارهای مختلف استفاده می کردند که به اختصار به آنها می پردازیم.

همانطور که می دانید حلقه for در پایتون یکی از مهم ترین انواع دستورات کنترلی است. حلقه for برای دستورات کنترل استفاده می شود. این حلقه باز برای دنباله های Gonacon استفاده می شود.

حلقه for چیست

حلقه for یک فرمان کنترل جریان برای تعیین یک تکرار است که به شما امکان می دهد کد را به صورت بازگشتی اجرا کنید. حلقه for از دو بخش تشکیل شده است: یک هدر که تکرار را تعریف می کند و یک بدنه که یک بار برای هر تکرار اجرا می شود. هدر اغلب یک حلقه شمارنده یا یک متغیر حلقه صریح را اعلام می کند که به بدن اجازه می دهد بفهمد که چه تکراری در حال انجام است. حلقه‌های For معمولاً زمانی استفاده می‌شوند که تعداد تکرارها قبل از ورود به حلقه مشخص باشد. حلقه های For را می توان به عنوان حلقه های کوتاه در طول افزایش و آزمایش متغیر حلقه در نظر گرفت.

یک حلقه for به شما امکان می دهد مجموعه خاصی از شرایط را بارها و بارها تا زمانی که شرط برآورده شود، اجرا کنید. موقعیتی را تصور کنید که باید اعداد 1 تا 100 را چاپ کنید. چه کار می کنید؟ آیا دستور printf را صدها بار تایپ می‌کنید یا سعی می‌کنید آن را کپی/پیست کنید؟ این کار ساده برای همیشه طول خواهد کشید. با یک حلقه for، می توانید این کار را در سه عبارت انجام دهید. این ساده ترین مثال از یک حلقه for است. همچنین می تواند در بسیاری از سناریوهای پیشرفته بسته به بیان مشکل استفاده شود.

حلقه for برای چندین بار تکرار یک قطعه کد شناخته شده استفاده می شود. به عبارت دیگر، حلقه for بسیار کوتاهتر از حلقه while است

از کاربر بخواهید یک عدد از پیش تعیین شده بین 1 تا 100 را حدس بزند.

“به طور تصادفی یک مقدار خاص را در آرایه جستجو کنید.” شما راهی ندارید که بدانید برای یافتن یک ارزش واقعی چقدر تلاش می کنید. حلقه for در پایتون یکسان است و برای کاهش تعداد خطوط کد استفاده می شود.

حلقه for در پایتون چیست

حلقه for در پایتون برای تکرار بر روی یک دنباله (فهرست، آرایه، رشته) یا شیء قابل تکرار دیگر استفاده می شود. روی دنباله تکرار کنید. حلقه for در پایتون به صورت زیر است:

آرایه ای از اشیا است – به عنوان مثال، یک یا چند لیست. در بدنه حلقه نمایش داده می شود، همانطور که تمام ساختارهای کنترل پایتون تورفتگی دارند و برای هر عنصر یک بار در اجرا می شوند. متغیر حلقه هر بار در طول حلقه مقدار عنصر بعدی را در می گیرد. به مثال زیر توجه کنید:

نکته فنی: در زبان برنامه نویسی C، عملیات i++ به معنای افزودن یک مقدار به متغیر i است. این عمل تقریباً برابر با i + = 1 در پایتون است.
این قسمت به شرح زیر تفسیر می شود:

متغیر i در ابتدا روی 1 تنظیم شده است.
این حلقه تا زمانی ادامه می یابد که متغیر i به عدد 10 نرسد.
در پایان هر حلقه یک مقدار به متغیر i (i++) اضافه می شود.

حلقه هایی با پتانسیل سه عبارت بسیار رایج هستند زیرا در این سه عبارت می توان هر نوع حالتی را ایجاد کرد و این مدار را به روش های مختلف مدیریت کرد و به طور کلی می توان گفت که این نوع مدار انعطاف پذیر است. از سادگی بالایی برخوردار است. این نوع حلقه ها در زبان های C++، Java، PHP و Perl نیز بیشتر رایج هستند.

منتشر شده در برنامه نویسی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید