28
آگوست

بازاریابی وابسته چیست؟ مزایا و ارکان اصلی را در نظر بگیرید

بازاریابی وابسته یک سیستم رابط بین عرضه کننده محصول و مشتری است. به عنوان یک واسطه بازاریابی ، شما باید تمام تلاش خود را برای تبلیغ و فروش محصولات به عرضه کننده کالا انجام دهید تا در ازای فروش هر محصول ، مقدار کمی کارمزد دریافت کنید.

امروزه کارآفرینان باهوش و قابل پیش بینی می دانند که همیشه راه های زیادی برای رشد و بهینه سازی کسب و کارشان وجود دارد. در حال حاضر یکی از راه های پیشرفت این است که بتوانید درآمد ثابتی داشته باشید. این بدان معناست که درآمد دائماً به سمت نام تجاری شما سرازیر می شود. البته ، این یک کار بسیار دشوار است ، اما خوب ، اینجاست که متمایز بودن یک نام تجاری قوی ، معمولی و ضعیف خود را نشان می دهد. این بدان معنا نیست که شما باید بروید و یک تجارت جدید راه اندازی کنید ، نه! شما باید مطمئن شوید که کسب و کار فعلی شما رشد می کند.

یکی از ایده های تجاری متعدد برای توسعه کسب و کار شما استفاده از سیستم های بازاریابی وابسته است. اگر می خواهید یکی از سودآورترین سیستم های تجاری در جهان را دنبال کنید ، توصیه می کنم از یکی از سیستم های همکاری فروش استفاده کنید. در مقاله بعدی روش ها و اصول کار را به شما می گویم.

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش ؛ یکی از جدیدترین روش های کسب درآمد از طریق اینترنت این است که شما به عنوان شخص ثالث بین شرکت ارائه دهنده محصول و مشتری ، خریدار را مجبور به خرید محصول کنید. اگر این شخص به دلیل پیشنهاد شما محصول را خریداری کرد ؛ شما به عنوان واسطه کمیسیون دریافت خواهید کرد. با این روش ، کمیسیون شما از طریق شرکت پرداخت می شود و مشتری هزینه اضافی پرداخت نمی کند.

در واقع ، یک نام تجاری به مارک ها و افراد دیگر اجازه می دهد محصولات خود را بفروشند و برای هر فروش موفق درصدی از کمیسیون به فروشنده تعلق می گیرد. این بدان معناست که در این مدل تجاری ، افراد مختلف مجازند بدون حتی یک محصول واحد ، فروشندگان بسیار موفقی باشند.

به موسسه خیریه مرجع کمک کنید

در نتیجه ، با به اشتراک گذاری پیوندهای مختلف محصولات ، نام تجاری بیش از پیش به مجموعه تبدیل می شود. این بدان معناست که به جای صرف هزینه های زیاد برای برندسازی ، تنها با بازاریابی وابسته می توانید در مدت زمان کوتاهی آگاهی از برند را افزایش دهید.

البته برخی از سیستم ها مانند Diane Affiliate کمی متفاوت عمل می کنند. شرکت Diane Affiliate یک برند بزرگ محسوب نمی شود ، بنابراین هر کس می تواند نام تجاری خود را ایجاد کرده و محصولات خود را بفروشد. خوب ، برخی از مردم می خواهند مارک مستقل خود را داشته باشند ، که با این مدل همکاری در فروش ، آنها نیز آنچه را که می خواهند به دست می آورند و سعی می کنند بدون سرمایه گذاری درآمد کسب کنند. البته این مدل همکاری در فروش ابتدا توسط خود Diane Affiliate مورد استفاده قرار گرفت و حداقل تا کنون هیچ سیستم دیگری که به این روش کار کرده باشد ، نمی شناسم.

ستون های بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته از 4 ستون اصلی تشکیل شده است:

  1. بازرگان
  2. شعبه
  3. کاربر
  4. شبکه وابسته

بازرگان

طرف اول تولید کننده یا نام تجاری است که محصول را طراحی ، تولید و به بازار عرضه می کند.

علاوه بر مارک های بزرگ و عمده فروشان ؛ شرکت های کوچک و خرده فروشان نیز در این دسته قرار می گیرند.

در حالی که تولیدکنندگان محصولات ارائه می دهند ، در این دسته قرار می گیرند.

لازم نیست تولیدکنندگان به طور مستقیم به بازار عرضه کنند.

آنها باید استراتژی های تبلیغات و فروش خود را تعیین کنند.

این افراد برنامه های وابسته ایجاد می کنند و قوانین را تعیین می کنند و در مورد حقوق همکاران فروش تصمیم می گیرند.

شعبه

طرف دیگر وابسته به فروش یا شرکای بازاریابی هستند که به عنوان ناشران ، بازاریابان ، شرکت های وابسته ، شرکا و غیره نیز شناخته می شوند. این افراد از انواع مختلفی از استراتژی ها استفاده می کنند و از چندین کانال و دسترسی به مشتریان بالقوه برای فروش محصولات و خدمات به طرف اول استفاده می کنند.

شرکا برای فروش موفق مخاطبان وفاداری دارند.

این افراد شهرت و نام تجاری خود را ایجاد می کنند.

آنها تأثیر بسیار قوی بر روی افراد دیگر دارند و بسیار مثر هستند.

آنها فقط می توانند با یک مارک کار کنند.

یا می توانند با چندین مارک مختلف کار کنند.

آنها باید محصولات مربوط به جامعه هدف خود را انتخاب و تبلیغ کنند.

کاربر

شخص ثالث جامعه هدف و مخاطبین شرکای تجاری هستند که با استفاده از پیوندها و تبلیغات طرف دوم (بازاریابی وابسته) محصول یا خدمات شخص اول (تولید کننده) را خریداری می کنند. اگر ناشر اطلاعات محصول را در وب سایت ، وبلاگ یا حساب های رسانه های اجتماعی خود ارسال کند ، کاربر روی پیوند کلیک کرده و خرید می کند. هر دو طرف اول و دوم سود خواهند برد.

ممکن است کاربر از این چرخه آگاه باشد (برخی از ناشران مخاطب را در مورد آنچه انجام می دهند شفاف می کنند).

کاربر هزینه اضافی متحمل نمی شود.

بسیاری از تولیدکنندگان از خدماتی مانند کوپن (تخفیف) استفاده می کنند. آنها به مشتریان خود در کاهش هزینه ها کمک می کنند.

شبکه وابسته

طرف چهارم در واقع واسطه ای بین تولید کننده و شرکای تجاری است. یک بستر دیجیتالی که کلیک ها و فروش بازاریابان را دنبال می کند و کمیسیون را اندازه گیری می کند.

او مسئول حمل کالا و پرداخت حقوق ناشران است.

استفاده از این بخش اختیاری است.

همکاری در فروش شبکه ؛ استفاده از پایگاه داده بسیار گسترده ، شامل مارک ها و خدمات مختلف ؛ این به بازاریابان وابسته اجازه می دهد تا کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و تبلیغ کنند تا به سرعت درآمدزایی کنند.

آمازون ، ShareAsale و ClickBank یکی از بهترین شرکای تجاری در سال های اخیر هستند.

مزایای مدل سیستم برای مشارکت در فروش

برای مشاهده مزایای بازاریابی وابسته ، بهتر است از دو منظر مختلف به آن نگاه کنید:

مزایای صاحبان مشاغل

مزایای شرکت کنندگان در تبلیغات

مزایای سیستم همکاری فروش برای صاحبان مشاغل

  • هزینه پایین تبلیغات: برنامه وابسته بدون نیاز به تیم تبلیغاتی کار می کند. هنگامی که یک رابطه فروش یک به یک ثمربخش است ، می توانید تبلیغات زیادی را با آنها کنار بگذارید.
  • ریسک سرمایه گذاری پایین: قیمت پایین به معنای ریسک پایین است. تا زمانی که هزینه ها بر اساس فروش باشد ، ریسک کاهش می یابد. از آنجا که بازاریابان وابسته توسط شرکت ها انتخاب می شوند ، می توانیم مطمئن باشیم که بازدیدکنندگان آنها به سایت کاربران و مشتریان بالقوه هستند.
  • انعطاف پذیری: شرکت ها می توانند به طور داوطلبانه برنامه وابسته خود را به طور کلی گسترش یا خاتمه دهند.
  • بازگشت سرمایه: میزان بازگشت سرمایه از سیستم همکاری فروش بسیار بیشتر از سایر روشهای بازاریابی است. دلیل اصلی افزایش فروش این است که محصولات تولید کنندگان توسط افرادی تبلیغ می شود که تأثیر بسیار قوی بر روی مخاطبان خود دارند.
  • ارتقاء شهرت شرکت و تولید کننده: با معرفی برندها از طرف شرکای تجاری این شرکت ها ، آنها به جامعه هدف بزرگتری می رسند.

مزایای سیستم همکاری فروش برای همکاران فروش

حالا با همه این تفاسیر ، چرا باید یک سیستم بازاریابی وابسته برای کسب و کار خود انتخاب کنم؟

  • سادگی: بدون شک ، اگر قصد ایجاد یک نام تجاری را خودتان دارید ، باید با مشکلات مربوط به تولید ، نگهداری ، قیمت گذاری ، فروش محصولات ، مشارکت کارکنان ، توسعه و موارد دیگر روبرو شوید. این بدان معناست که شروع یک تجارت واقعاً پیچیدگی های خود را دارد ، اما در مدل بازاریابی وابسته هیچ یک از این مشکلات وجود ندارد. این یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی وابسته است. این بدان معناست که شما در خانه می نشینید و بدون نگرانی فقط تبلیغ می کنید و کمیسیون دریافت می کنید. این که آیا مواد شکسته شده است ، از پشتیبانی لازم و سایر موارد برخوردار است ، هیچ یک از اینها مسئولیت شما نیست.
  • ریسک پایین: بنابراین ، اگر کسب و کار خود را راه اندازی کنید ، احتمال شکست ، ورشکستگی و غیره چقدر است؟ پول برای محل ، کارکنان ، هزینه ها ، شرایط بازار و موارد دیگر وجود دارد. اما در بازاریابی وابسته ، چیزی به عنوان فروشنده وجود ندارد. بنابراین یکی از دلایل اصلی کم خطر بودن همان دلایلی بود که ذکر شد.
  • درآمد ساده خود را افزایش دهید: از آنجا که می توانید برند خود را روز به روز و با هزینه کم رشد دهید ، درآمد شما نیز به همین ترتیب افزایش می یابد. داستان بسیار ساده است ، مارک بزرگتر ، فروش بیشتر. البته نکته اینجاست که هزینه ای که برای برندسازی متحمل می شوید بسیار بسیار کمتر از هزینه یک نام تجاری مستقل خواهد بود.
  • عدم تجربه: یکی از بزرگترین نگرانی های امروز این بحث است که مرغ بوده نه تخم مرغ! یعنی آیا این اولین شغل بود یا تجربه کاری؟ آیا می خواهید جایی استخدام شوید ، بگویید چقدر سابقه کار دارید؟ ما می خواهیم کار را شروع کنیم ، می بینیم که هیچ تجربه ای نداریم و خیلی چیزهای دیگر! نکته بعدی در بازاریابی وابسته دیان این است که شما نیازی به تجربه ندارید. همکاران ما کار را برای شما بسیار ساده کرده اند و به شما آموزش خواهند داد. حتی بدون آموزش ، فقط با تبلیغات می توانید فروش بسیار خوبی داشته باشید. بنابراین گفتن این که بدون تخصص خاصی نیست ، دروغ نیست.
  • ساعات های کاری قابل انعطاف
  • کم هزینه
  • توانایی کار از راه دور
  • امکان شروع کار بدون نیاز به سرمایه
  • بدون نیاز به کار به عنوان کارمند درآمد کسب کنید

نتیجه

حال ، اگر در هر دو طرف هستید ، یک نکته را باید در نظر داشته باشید ، و آن برنامه ریزی و استراتژی است. اگر دید واضحی از بازار ، آینده کسب و کار ، شخصیت و بسیاری دیگر نداشته باشید ، موفق نخواهید شد یا اگر این کار را بکنید ، چندان عالی نخواهد بود. بنابراین قبل از شروع بازاریابی وابسته یا هر چیزی شبیه آن ، ابتدا یک استراتژی تدوین کنید و با یک ذهن باز و یک مسیر روشن به جلو حرکت کنید.

برای شروع مشارکت تجاری ، ابتدا باید اصول اولیه را بیاموزید ، سپس تدوین استراتژی را آغاز کرده و در نهایت آن را اجرا کنید. اگر در دو طرف راهرو باشید ، مطمئناً شرایط تغییر خواهد کرد. اگر شما یک تامین کننده هستید ، باید برخی کارها را انجام دهید ، و اگر یک بازاریاب هستید ، باید کارهای دیگر را انجام دهید.

همکاری در فروش راه برنده ای بود. چه بخواهید محصولات و خدمات شرکت های دیگر را تبلیغ کنید یا شرکت خصوصی خود را راه اندازی کنید ، بازاریابی وابسته قطعاً به شما در کسب درآمد و سودآوری بیشتر کمک می کند.

سایت همکاری فروش دایان:

https://dayanaffiliate.com/

منبع : https://techtip.ir/